Digital Marketing Checklist

In de moderne wereld van technologie en connectiviteit is digitale marketing onmisbaar geworden voor elk bedrijf dat zijn bereik wil uitbreiden en succes wil behalen. Dit dynamische en veelzijdige veld gebruikt het internet en digitale platforms om merken te promoten en in contact te komen met potentiële klanten.

☐ Ik heb een duidelijk doel voor ogen


Als je een plan opstelt, doe je dat aan de hand van een bepaald doel. Bij digital marketing is dit niet anders. Meestal ligt het doel van digital marketing erin om meer klanten te vinden voor jouw bedrijf. Als je begint aan jouw digital marketing avontuur is het belangrijk dat je op voorhand een of meerdere doelen vooropstelt. Een van deze doelen is bijvoorbeeld meer aanwezig zijn met jouw bedrijf.


☐ Ik heb een doelpubliek


Wie is uw klant? Heb je een duidelijk beeld van wie jouw producten of diensten zal aankopen? Probeer alle kenmerken van jouw doelpubliek op te sommen. Wat zijn hun gewoontes en interesses, waar kan je ze vaak vinden? Zo is er bijvoorbeeld een kleinere kans dat je een wielrenner tegenkomt op een balletvoorstelling. Als je een duidelijk beeld hebt van jouw ideale klant, kan je jouw digital marketing volledig afstemmen op de noden en wensen van deze klant.

☐ Mijn boodschap is duidelijk


Wat wil jij horen als je een nieuwe wagen koopt? Moet hij voor jou ecologisch zijn of moet hij eerder groot en gemakkelijk zijn voor jouw gezin? Afhankelijk van het doelpubliek kan jouw product een andere vertaalslag nodig hebben om klanten te overhalen. Je hebt je doelpubliek en zijn kenmerken reeds geïdentificeerd, vorm nadien ook de noden en wensen van de klant om naar een gerichte boodschap. Een boodschap die hen waarde biedt en expertise toont.

Download de volledige checklist hier

Downloaden